В Мукачеві хочуть підняти тариф у маршрутках. Аналітики кажуть – безпідставно

Нещодавно Мукачево сколихнуло прийняте на засіданні виконкому рішення «Про оприлюднення проєкту рішення «Про затвердження тарифу на перевезення пасажирів автобусними маршрутами загального користування в м. Мукачево»». Згідно з ним, проїзд у громадському транспорті міста підніметься з 5 до 7 гривень, імовірно, вже з березня.

Ідея підняти ціни на проїзд з’явилася за зверненням перевізників. У Мукачеві послуги з пасажирських перевезень надають Мукачівське міське комунальне підприємство «Мукачівпастранс», ТОВ «Перевізник-Мукачево» та дев’ять фізичних осіб-підприємців. Основним перевізником у Мукачеві є саме «Мукачівпастранс» – комунальне підприємство. У зверненнях зазначалось, що основними підставами для прийняття нового тарифу є зростання цін на шини, інші матеріали та складники, що використовуються безпосередньо для забезпечення виконання перевезень пасажирів і обслуговуванні транспортних засобів, зріс рівень мінімальної заробітної плати.

Фінансові аналітики стверджують: за аналізом розрахункових показників по Мукачеву, ціна за проїзд не мала би перевищувати 4 гривень. Також цікаво, чому приймаючи рішення, яке, до слова, економічно не обгрунтоване, влада не дослухається до думки місцевих жителів. Комунальні автобуси закуплені коштами платників податків, утримуються та фінансуються маршрутки також коштом жителів Мукачева. Варто нагадати, що закупівля славнозвісних маршруток свого часу викликала бурю обговорень та навіть привернула увагу Нацполіції. Тоді, за інформацією правоохоронців, службовці переплатили приватному підприємцю майже 4,7 мільйона гривень з місцевого бюджету. За даним фактом відкрито кримінальне провадження за ч. 3 ст. 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем) КК України.

Нагадаємо, тоді міський голова Мукачева судився в тому числі і з «М-Студіо» через оприлюднення інформації про автобуси, але суд програв. Автобуси ж закупили у підприємства «Ольвія», яким керував молодий чоловік, а в штаті працювало менше 5 осіб. Про це ми розповідали ще у 2017 році.

Про імовірне зловживання коштами платників податків навіть заявляли у відділі боротьби з економічними злочинами. Та 2 вересня 2019 року Уряд ліквідував Департамент захисту економіки. Але, очевидно, щодо розгляду справ з мукачівськими автобусами крапку ставити зарано.

Під час оновлення системи марштуних перевезень мукачівці сподівалися, що десятки мільйонів, витрачені на КП громадський транспорт та закупівлю нових автобусів, принаймні здешевлять проїзд у громадському транспорті. Однак їхні очікування не справдилися ні тоді – у 2017 році, коли ціни з 4 підняли до 5 грн, ні зараз, коли вартість проїзду становитиме вже 7 грн.

Тож чому чиновники знову залазять у кишені громадян, які їх же утримують своїми податками, змушуючи більше платити за проїзд у комунальному транспорті, який фінансується з коштів платників податків – виходить, що мукачівці за обіцяний владою комфорт змушені платити двічі. І не зовсім дешево.

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

2 × five =