Про новий залізничний маршрут сполученням Мукачево – Будапешт заговорили ще навесні 2018-го. Про можливий запуск такого рейсу повідомив керівник ПАТ “Укрзалізниця” Євген Кравцов на своїй сторінці у мережі Facebook.
Після перемовин з угорськими колегами вирішили спершу підготувати платформу та відновити інфраструктуру в Мукачеві. Відповідно до проекту передбачалося організувати пряме сполучення Мукачево – Чоп – Будапешт існуючою колією шириною 1435 мм від українсько-угорського кордону до станції Мукачево. Заважаючи на це, на новому напрямку не витрачатиметься час на перестановку вагонів з широкої колії на вузьку.Та вже 14 листопада першйи тестовий рейс з Будапешта до Мукчаева стартував.
Підготувати колію дільниці Мукачево-Держкордон до запуску міжнародного потяга залізничники повинні були в стислі терміни. Головне завдання – збудувати нову посадкову платформу та приєднати її до колії стандарту 1435 мм.
Провели тут і колійні роботи із заміни старих шпал та скріплень, які вже непридатні для використання.
Водночас залізничники привели ладу і всю інфраструктуру, оновили і будівлю та приміщення самого вокзалу , аби гідно зустрічати іноземців. Роботи усі виконали вчасно, однак запуск першого рейсу кілька разів перекладався – і ось настала очікувана мить. Потяг з Будапешта нарешті прибув на станцію Мукачево.
Угорська делегація разом з українською проїхали маршрутом, яким незабаром зможуть подорожувати як українці, так і жителі Євросоюзу.
Із запуском нового потягу повинен значно збільшитись пасажиропотік. Всього 6 годин в дорозі від Мукачева до Будапешта, невисока ціна квитка – приблизно 1000 грн. – такі переваги подорожі залізницею.
Новим поїздом подолати 400-кілометровий маршрут можна буде за 6 годин. Він буде пролягати через угорські міста Дебрецен та Ньїредьгаза.
Угорський вагон відрізняється від українського відразу при вході. Двері відкриваються після натискання на кнопку.
Всередині також багато відмінностей. Цей вагон не призначений для нічних поїздок. А тому усі місця лише сидячі.
Також у вагоні є кілька інформаційних табло, пасажири зможуть користуватись і вайфаєм. Всього вагон розрахований на 78 м місць. Дозволили нам зайти і у кабіну машиніста тепловоза. За словами машиніста Ондраша Товта, виготовлений цей тепловоз ще у 70-их роках. Та попри це, тут все автоматизовано.
Точну дату, коли потяг почне курсувати на постійній основі, залізничники назвати не беруться. Його розклад обговорять представники обох країн, які прибули до Мукачева.