У Берегові, Кольчині та Солотвині – проти закриття вантажних залізничних станцій

Закарпатська ОДА виступає проти закриття для вантажних операцій 10 залізничних станцій області. Голова обласної державної адміністрації Геннадій Москаль категорично проти закриття для виконання вантажних операцій десяти залізничних станцій на території області.

Про це йдеться на сайті ОДА. Таким чином Москаль відреагував на лист Ужгородської дирекції залізничних перевезень ПАТ “Укрзалізниця” з проханням дати дозвіл на закриття станцій Великий Березний, Жорнава, Есень, Кольчино, Чорнотисів, Рокосів, Боржава, Буштино, Тячів та Солотвино, аргументуючи це оптимізацією роботи транспорту та зменшенням збитків для залізниці.

“Із Києва до нас постійно надходять звернення з вимогами оптимізувати, скоротити чи закрити бюджетні установи в галузі освіти, медицини, соцзахисту тощо. Однак ми чи не єдина з областей України, де кількість населення не скорочується, а збільшується, тому за останні три роки не скоротили жодну установу”, – повідомив Москаль.

За словами посадовця, у Закарпатській області відкриваються нові школи, дитсадки, амбулаторії.
“Ми неодноразово зверталися в Київ із проханнями відновити повноцінну роботу Міжнародного аеропорту “Ужгород”, оскільки на місцевому рівні зробити це неможливо. А у відповідь отримуємо тільки обіцянки. Тому Закарпатська облдержадміністрація категорично проти закриття будь-яких виробничих об′єктів на території області, в першу чергу, інфраструктурних”, – резюмував Москаль.

Реалізацією будівельних матеріалів приватний підприємець Іван Борка займається ще з 93-го. Товар замовляє безпосередньо на заводах по цілій Україні. Та останнім часом з доставкою вантажу виникли певні проблеми. Як виявилось, вантажні вагони на станції «Солотвино» більше зупинятись та вивантажуватись не будуть. Таке рішення прийняла Укрзалізниця.

Розвантажити вагон – справа не проста. Для цього потрібна спеціальна техніка та працівники, каже пан Іван. Зазвичай ці роботи проводили безпосередньо біля складів. Втім, зараз вагони з замовленою продукцію їдуть аж до станції Тересва.

Чому зупинку для вантажних вагонів тут закрили, підприємці не розуміють, кажуть, у будь-якому випадку це не на руку місцевим. Підприємці переконують, станція не була збиткова, а тому жодних причин для її закриття не бачать.

Обурені таким рішенням і в селищній раді Солотвина. Лист від Укрзалізниці про закриття станції надійшов сюди місяць тому. Якщо підприємці почнуть закриватись, зменшаться і надходження до бюджету, робочих місць також стане поменшає, а про відновлення видобутку солі на місцевих шахтах доведеться забути. А такі перспективи були.

Та Солотвино – не єдине селище, де вирішили закрити залізничні станції вантажних перевезень. Всього таких населених пунктів – 10. Лист із таким проханням надійшов до голови ОДА від Ужгородської дирекції залізничних перевезень ПАТ “Українськазалізниця”. На підприємтсві повідрмили, усе – з метою оптимізації роботи транспорту та зменшення збитків. Йдеться про станції Великий Березний, Жорнава, Есень, Чорнотисів, Рокосів, Боржава, Буштино, Тячів та Кольчино. Тячівські районні депутати вирішили звертатись до укрзалізниці із проханням таке рішення відмінити.

Проти закриття вантажних станцій і в інших населених пунктах краю. Кольчинський селищний голова Микола Дуб каже, це негативно вплине не тільки на їх селище, а й на увесь район та область. На думку селищного голови, закривати станцію недоцільно. До того ж збитковою назвати її не можна.

Ми зв’язалися із прес-службою підприємства “Укрзалізниця”. Однак інформацію з цього питання одразу отримати не вдалося. Від редакції нашого телеканалу інформаційний запит буде надіслано найближчим часом, та поки керівництво області наголошує на одному Закарпатська ОДА категорично проти закриття будь-яких виробничих об′єктів на території області, в першу чергу, інфраструктурних.

В Берегові також не підтримують таке рішення. Якщо станцію закриють, то постраждає економіка, також чимало людей, втратять роботу, адже без роботи залишаться понад 1000 осіб, які працюють на «Укрзалізниці» та інших підприємствах, каже міський голова Золтан Бабяк.

Народні депутати України Василь Петьовка, Валерій Лунченко та Роберт Горват, у відповідь на звернення власників залізничних гілок, вантажоодержувачів та вантажовідправників, направили Депутатський запит до Прем’єра Володимира Гройсмана. Вони звертають увагу Прем’єра на наслідки, до яких може призвести закриття залізничної станції «Берегово» та просять вжити заходів щодо збереження та функціонування тут подальшого вантажообігу.

Основні галузі господарства області (харчова, лісова, переробна, будівельна, нафтопереробна) для прийому та відправки вантажів користуються саме послугами станції «Берегово». Тож чи варто здійснювати саме таку оптимізацію – питання риторичне.

Про автора

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

twenty − 7 =