Цього літа Україну шокували страшні ДТП – на Житомирщині після зіткнення мікроавтобуса з вантажівкою загинуло 10 осіб, паралельно на Миколаївщині ще одна кривава аварія – загинуло 5 осіб. Загалом статистика смертей на дорозі в нашій країні вражає.
Лише за перші 2 тижні вересня на Закарпатті у ДТП загинуло не менше 5 осіб. 7 вересня в селі Глибоке зіткнулися ВАЗ, вантажівка та Мерседес Спринтер. Пасажирка легковика загинула на місці, її чоловік, водій транспортного засобу, помер згодом у лікарні. Попередньо встановлено, що водій «Mersedes Sprinter» не впорався з керуванням та допустив зіткнення з вантажівкою. Після цього мікроавтобус відкинуло на зустрічну смугу, де він зіткнувся з автомобілем «ВАЗ-2107».
А вже цього тижня ще одна смертельна ДТП на Мукачівщині. На відео оприлюдненого в мережі видно, з якою шаленою швидкістю рухається мотоцикліст. Він був без шолома і шансів вижити після такого удару не мав. Нині на тому місці ще є сліди крові, а неподалік фото молодого хлопця з чорною стрічкою. Таких трагічних нагадувань на узбіччях закарпатських автошляхів – безліч. До прикладу, біля Іванівців на стовпі похоронний вінок – ще в квітні тут збили 16-річну дівчину. Потерпіла померла по дорозі в лікарню. Це лише кілька ДТП з летальними наслідками, що трапились останнім часом. Однак за рік в автопригодах помирає близько 100 закарпатців.
Є і місця концентрації ДТП. Там, зазвичай, є попереджувальні знаки, проте водії дуже часто їх ігнорують, а тому статистика лише погіршується.
Щодо причин ДТП, то це в основному порушення правил дорожнього руху – перевищення швидкості та недотримання безпечної дистанції. Щодо смертей в автотрощах, то дуже часто летальних наслідків вдалося б уникнути, якби водій та пасажири використовували ремені безпеки.
Рівень користування ременями безпеки в Україні – найнижчий серед усіх країн Європи. Їх використовують тільки 15 відсотків водіїв.. Наприклад, у Франції 99 відсотків водіїв постійно користуються ременями безпеки, у Чехії – 97 відсотків, Словенії – 93, Польщі – 83».
Невдовзі штраф можуть збільшити у 17 разів, тобто він становитиме 850 грн, проте чи дисциплінує це водіїв ? Можливо, проте якось дивно, що законодавець змушений матеріально карати автомобіліста, змушуючи дбати про його ж життя. Парадоксів на українських автошляхах чимало. Самі ж водії зазначають, що навіть дотримуючись правил дорожнього руху вони не застраховані від порушників, і не лише автомобілістів.
За 15 років ведення офіційної публічної статистики в Україні в ДТП загинуло 74 тис осіб. ДТП є першою за поширеністю причиною смерті молоді у віці від 15 до 24 років, констатують у МОЗ. За останні шість років на дорогах країни загинули 1 400 дітей. Понад 43% загиблих у 2016 році — це пішоходи і велосипедисти. Від нещасного випадку на дорозі не застрахований ніхто, проте якби водії, пішоходи, мотоциклісти та велосипедисти дотримувалися правил дорожнього руху більшість смертей вдалося б уникнути.