Закарпатські нардепи зареєстрували законопроєкти про будівництво в Україні електромобілів

У Верховній Раді зареєстрували законопроєкти №3476 та №3477, які створять в Україні умови для будівництва вітчизняних легкових автомобілів, автобусів, вантажівок та спецтехніки з електричними двигунами.

Окрім того, проєкти розширять перелік пільг для покупців електромобілів, таким чином зробивши їх доступнішими для придбання.

Про це у п’ятницю, 15 травня, повідомив ініціатор та співавтор законопроєктів, народний депутат України Роберт Горват.

“Ми говоримо про введення ряду нових податкових та митних пільг для покупців та потенційних виробників електромобілів та комплектуючих до них, а також звільнення від ПДВ електромобілів до кінця 2025 року (тоді як нині воно діє лише до 2022 року),” – пояснив Роберт Горват на своїй сторінці у соцмережі Facebook.

Зауважимо, що ініціатива Роберта Горвата об’єднала практично всіх нардепів-закарпатців, незалежно від партійної приналежності. Так, серед співавторів: представники групи “Довіра” Василь Петьовка та Валерій Лунченко, позафракційний Владислав Поляк, “слуги народу” Ігор Кривошеєв, Михайло Лаба, Анатолій Костюх та представник “Батьківщини” Іван Крулько.

Так, зареєстровані законопроєкти передбачають, зокрема, наступні зміни:

– до 31 грудня 2028 року звільнити від оподаткування ПДВ та ввізним митом обладнання та комплектуючі, призначені для власного виробництва електротранспорту;

– до 31 грудня 2033 року звільнити від оподаткування прибуток підприємств автомобільної та електротехнічної промисловості, отриманий від реалізації електромобілів, електродвигунів, літій-іонних акумуляторів та зарядних пристроїв;

– передбачити тимчасову можливість українцям, які купують електромобілі, отримувати податкову знижку з ПДФО;

– тимчасово звільнити від збору на обов’язкове державне пенсійне страхування фізосіб, які купують легкові електромобілі;

– до 31 грудня 2025 року продовжити звільнення від ПДВ електромобілів (наразі пільга діє до 31 грудня 2022 року) та додати до переліку транспортних засобів (далі – ТЗ), на які поширюється ця пільга, електробуси, електровантажівки та електроспецтехніку.

Окрім того, документи передбачають норму, згідно з якою до 2030 року при закупівлі транспортних засобів через систему публічних закупівель частка ТЗ із електричними двигунами повинна бути не нижчою 50% від загальної кількості придбаних ТЗ.

Як стверджує ініціатор законопроєктів Роберт Горват, ці кроки дозволять створити в Україні умови для розвитку ринку та будівництва електрокарів і дадуть нове життя галузі автомобілебудування загалом:

“Наші законопроєкти №3476 та №3477 дозволять залучити інвестиції у виробництво електроавтомобілів (легкових, вантажних, спецтехніки та ін.), зарядних пристроїв, комплектуючих виробів до них. Більш того, вони стимулюватимуть попит на автобуси, легкові та вантажні автомобілі з електродвигунами, дадуть можливість Україні стати учасником європейського електромобільного ринку і водночас робитимуть електромобілі світових виробників дешевшими та доступнішими для українців”.

Наразі в Україні існує достатній промисловий потенціал для виробництва електричного автотранспорту: п‘ять автобусних заводів, один завод вантажних автомобілів, наявні потужності по виробництву близько 300 тисяч легкових автомобілів на трьох заводах. Вже налагоджено серійне виробництво трамваїв та тролейбусів. На цій базі, переконаний Роберт Горват, можна розвивати успішний ринок будівництва електротранспорту, водночас приваблюючи міжнародних інвесторів для створення нових виробничих майданчиків.

За словами Роберта Горвата, прописані у законопроєктах зміни фактично створять для підприємств, які виробляють електротранспорт або комплектуючі до нього, умови кращі, ніж ті, що діяли на Закарпатті при спеціальній економічній зоні на початку двохтисячних.

Зауважимо, що пільгове оподаткування імпорту електрокарів, запроваджене протягом минулих років, уже збільшило кількість ввезених автомобілів на електротязі з 1706 од. у 2016 році до 3210 од. у 2017 році і до 5557 од. у 2018 році. У 2019 році в Україні було зареєстровано 7542 автотранспортних засобів на електротязі, повідомляє пресслужба народного депутата України Роберта Горвата

Про автора

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

one × three =