Політичний тиск та санкції: Пропозиція заборонити імпорт російських авто викликала миттєву реакцію
Нещодавно видання 0312.uа розповідало про ініціативу народних депутатів від Закарпаття – Роберта Горвата, Василя Петьовки та Валерія Лунченка – заборонити ввезення на територію України транспортних засобів, виготовлених у Російській Федерації.
Пропозиція парламентарів одразу привернула увагу ЗМІ та громадськості, і незабаром Роберт Горват повідомив, що центральні органи виконавчої влади у Києві розпочали вивчати можливе ембарго та його вплив на економіку України. Однак по сьогодні остаточної відповіді від Уряду стосовно того, чи буде заборонений імпорт автомобілів (та інших транспортних засобів) із Росії до України так і не надійшло. Натомість, ідея введення подібного ембарго спровокувала доволі активну реакцію проросійських сил та навіть безпосередньо російського уряду.
«Ми поки не побачили конкретних кроків у напрямку реалізації нашої пропозиції. Більш того, у нас викликає дедалі більше питань ситуація з імпортом транспортних засобів із Росії, котрий, судячи зі статистичних даних, продовжує зростати», – зазначив у коментарі виданню 0312.ua Роберт Горват, один із ініціаторів введення ембарго на імпорт транспортних засобів із РФ.
Так, згідно з даними Державної служби статистики України, за січень-жовтень 2018 року в Україну із РФ було імпортовано автівок та інших транспортних засобів на понад 94 млн. дол., що на 15% більше, ніж за відповідний період 2017 року. Разом з тим, український експорт до РФ тих же товарів за січень-жовтень 2018 року становив близько 11 млн. дол. (майже у 3,2 рази менше, ніж за відповідний період 2017 року). А з 2019 року експорт транспортних засобів з України до РФ зупиняється майже повністю через заборону ввезення на територію Росії тракторів за товарною позицією 8701 відповідно до Митного тарифу України.
«Наразі ми з колегами спрямували ще один депутатський запит до Уряду із пропозицією заборонити імпорт транспортних засобів із Росії. Ми не повинні дозволяти країні-агресору заробляти на українському ринку і це питання потрібно вирішити у найкоротші терміни, без зволікань», – пояснив Роберт Горват.
Водночас, у прес-службі народного депутата виданню 0312.ua повідомили, що пропозиція Горвата, Лунченка та Петьовки накласти санкції на імпорт російських транспортних засобів до України спровокувала досить швидку реакцію з боку проросійських сил, що діють на території країни.
Так, незабаром після оприлюднення першого депутатського запиту по цьому питанню, до Комітету ВРУ з питань запобігання і протидії корупції надійшла скарга від громадянина Кучерняка, котрий заявив, що спробою заборонити імпорт російських автомобілів до України народні депутати намагаються «розбазарити державні кошти». Мовляв, замість одного японського авто моделі Toyota Prius можна придбати три російські ВАЗи, котрі, на думку пана Кучерняка, набагато краще послужать українській поліції чи війську. Однак найцікавішою у згаданій скарзі виглядає навіть не показово патріотична позиція автора, а адреса, з якої надійшов лист – м. Київ, вул. Мечнікова, 14/1, каб. 316. За цією ж адресою (і навіть у цьому ж кабінеті) знаходиться офіс підконтрольної Віктору Медведчуку політичної партії «За життя».
«Не скажу, що ми були здивовані появі подібних скарг. Скоріше навпаки, очікували на реакцію проросійських сил, котрі спробують завадити реалізувати нашу пропозицію. І судячи зі швидкості, з якою ця реакція з’явилась, ми з колегами рухаємось у правильному напрямку», – зазначив Роберт Горват.
Скаргою до комітету Верховної Ради історія не завершилась. Наприкінці грудня, як уже повідомляв сайт 0312.ua, Роберт Горват, Валерій Лунченко та Василь Петьовка потрапили до санкційного списку, затвердженого урядом Російської Федерації. Список цей, як відомо, уже встигли напряму пов’язати із тим же Віктором Медведчуком, оскільки потрапили до нього показово «неугодні» куму Путіна політики та бізнесмени.