В Україні не зменшується кількість нетверезих водіїв за кермом, а навпаки – збільшується. Про це говорять статистичні дані патрульної поліції України.
Тогоріч поліцейські склали близько 50 тисяч протоколів за керування автомобілем у нетверезому стані. П’яні водії минулого року поповнили державну казну штрафами на 500 млн гривень. Як показує практика, сьогоднішній штраф не зупиняє водіїв сідати за кермо напідпитку. Чимала кількість людей загинула під їхніми колесами. Сьогодні показник смертності у ДТП в Україні становить 106 осіб на 1 млн. населення, тобто майже вдвічі випереджає середній показник країн Євросоюзу. Кожного дня в дорожньо-транспортних пригодах гине від 10 і більше осіб та більше 100 людей отримують різних ступенів травми. Із збільшенням водіїв, які сідають п’яними за кермо зростає і кількість постраждалих. У 37% від загальної кількості ДТП винен водій, який нетверезим сів за кермо.
За попередній рік в нашій країні зафіксовано понад 114 тисяч п’яних водіїв, серед них більше 1,5 тисячі тих, хто вчинив це правопорушення повторно впродовж року. Загальний розмір накладених на них штрафів становить майже 500 мільйонів гривень. Щодоби минулого роу патрульні в середньому фіксували близько 300 випадків водіння в стані алкогольного сп’яніння. Один з останніх рекордів було вставлено 11 червня цього року – 688 протоколів за статтею 130 КУпАП.
Зараз в Україні розмір штрафу для водіїв, яких вперше зупинили у стані алкогольного сп’яніння –10 200 грн і позбавлення прав на рік. Кримінальна відповідальність передбачена лише для водіїв, через дії яких постраждали інші особи, але відповідна стаття 286 ККУ не передбачає окремого покарання за нетверезе водіння.
У 2018 році Верховна Рада пропонує таких водіїв саджати. Парламент підтримав за основу законопроект, яким пропонують запровадити покарання на 8-10 років позбавлення волі у випадку, якщо водій у нетверезому стані спричинив смертельну ДТП. Більшість опитаних нами людей із пропозицією народних депутатів погоджуються, хтось вважає, що водіїв потрібно не тільки штрафувати, але й саджати за грати.
Депутати обіцяють, що на цьому законопроекті щодо посилення відповідальності для водіїв не спинятимуться. Наступним кроком буде посилення відповідальності за непристебнуті паски і проїзд на червоне світло. Варто пам’ятати, що кожен водій, сідаючи за кермо, несе відповідальність не тільки за своє життя і здоров’я, а і за інших учасників дорожнього руху!