Будують деревообробний завод – перспективи та ризики

На Закарпатті з травня своє будівництво розпочав деревообробний завод. За прогнозами це буде найбільше підприємство у сфері деревообробки в Україні. Будує завод компанія “БФ Термінал”, а вартість інвестиції складає близько 8 мільярдів гривень . Земельну ділянку для зведення підприємства в оренду надає Батівська ТГ. За словами її очільника, громада контролює процес. Розвиток підприємств – пріоритетна галузь регіону, тому залучення нових інвестицій сприятиме покращенню економічної ситуації у громаді та краї загалом, каже голова громади. Цей проєкт буде досить масштабним, його максимальна потужність 1,1 млн кубометрів. Екологи інформують, що для деревоволокнистих плит, які планують виготовляти на заводі, потрібна деревина у обсягах до 94 тисяч кубометрів щомісяця, або більше 1,1 мільйона кубометрів на рік. «Для порівняння, це понад 32 тисячі лісовозів на рік, або десь 88 лісовозів кожного дня!, – резюмують в «Українській природоохоронній групі». Місцеві мешканці побоюються, що такі обсяги виробництва, збільшать і обсяги рубок лісів на території регіону. За словами Дмитра Тараненка, для обробки використовуватиметься найдешевша дерева, зокрема сосна. Та як він запевняє,  такого виду дерева на Закарпатті немає. Екологи ж зазначають, що на території Закарпаття все ж вирощують сосну, але не в таких обсягах, у яких можна її вирубувати. Скоріше за все, за прогнозами, деревину доправлятимуть з Полісся. Фахівці  розповідають про дві сторони будівництва. За їх словами, з економічної точки зору – проєкт вигідний, проте  фактори ризику у майбутньому досить високі. Робота заводу може призвести до збільшення нищівних для гірської місцевості санітарних рубок та створити неконкурентні умови для малих і середніх підприємств деревообробки, які вже нині потерпають від браку сировини та нерентабельної логістики. За інформацією, що поширюють на інтернет ресурсах, у заводу  відсутня  експертна оцінка  впливу на довкілля. За словами представника Української природоохоронної групи  Єгора Гриника, цей висновок складає саме підприємство, а потім відправляє його на затвердження у Міністерство екології. Вирішення щодо будівництва приймається вже на основі цієї оцінки. На цей час Міндовкілля ще не надав висновків, але завод активно будується ще з травня. Це значне порушення законодавства, оскільки до будівельних робіт можна приступати лише після дозволу з міністерства – інформує еколог. Саме ж будівництво цього заводу чомусь ховають під сімома замками. Ми намагалися відвідати підприємство, та дізнатися на якому етапі зараз будівництво, проте на територію потрапити так і не вдалося. Працівники заводу кажуть, що за вказівкою керівництва, вхід на майданчик дозволений лише для працівників та підрядників. Чи є у майбутнього підприємства всі відповідні дозвільні документи та проведення будівництва, відповідні експертні оцінки, та аналіз впливу на довкілля дізнатися ми не змогли. Зустрітися  та поспілкуватися з журналістами очільник підприємства не зміг. Сподіваємося, що зовсім скоро нам вдасться поспілкуватись із директором підприємства та  отримати відповіді на питання, що так турбують громадськість.

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

four × five =