Трасe Мукачево-Рогатин цього року можуть відемонтувати

Національна траса Н-09, яка вже стала легендарною, цього року нарешті має шанс стати відремонтованою. Наприкінці минулого тижня там розпочали підготовчі роботи, знімають верхній шар покриття.

До 25 березня був проведений тендер, наразі чекають терміни оскарження. Втім, згідно з попереднім тендером, ця дорога мала бути давно готова. У 2016 зобов’язнання зробити її через тендер взяла на себе буковельська фірма ПБС. Що цікаво – ця фірма сама ж звернулася до суду, аби розірвати договір.

Загальний кошторис ремонту складав більше 2 мільярдів гривень. Однак, як бачимо – ні ремонту, ні виконаних зобов’язань. Із більше 200 км покриття відремонтували 62, і то – нижній шар асфальту. Жодного кілометру ділянки Мукачево-Рогатин в експлуатацію так офіційно і не ввели.

Автомобільна дорога Н-09 «Мукачево — Рахів — Богородчани — Івано-Франківськ — Рогатин — Бібрка — Львів», загальною протяжністю у майже 424 км, – дорога національного значення. В межах Закарпаття – а це понад 200 км – чи не у найгіршому стані. Періодичне та часткове латання ям ремонтом назвати важко.
У 2016 році оголосили, що розпочинається ремонт дороги Мукачево-Рогатин, загальна вартість робіт, які заплановано завершити до кінця 2018 року, становить 2 мільярди гривень. За цю суму ремонтники повністю поміняють асфальтне покриття на дорозі протяжністю 209 кілометрів.

Станом на весну 2019-го з 209 км частково зроблено ремонт на 62-х кілометрах, і то – не повністю. Жодного кілометру цієї дороги в експлуатацію не ввели. У 2018 році – судове засідання. Предмет розгляду – розірвання договору № 46 від 15.09.2016 року про ремонт дороги Н 09 Мукачево – Рогатин. Однак, про все по порядку.

Експлуатаційним утриманням доріг займаються 2 фірми – облавтодор і «Технобудцентр». 4 організації виграли тендери на проведення ремонтних робіт: у 2017 році турецька фірма ОНУР – напрям Нижні Ворота – Воловець-Міжгір’я, у 2016 «Технобудцентр» – їх ділянка М-06 Київ–Чоп, ШРБУ – 77 обслуговували кілька напрямів: Вилок–Копаня–Виноградово, М-25 Чоп–Добронь, М-24 Добронь-Мукачево-Берегово. Щодо дороги Мукачево–Рогатин – у 2016 році тендер виграла франківська фірма ТОВ «ПБС».

ТОВ «ПБС», яке пов’язують з нардепом, членом бюджетного комітету Верховної ради – Олександром Шевченком, аби виграти тендер на 2 мільярди – демпінгували – простіше кажучи спеціально занижували ціни

Фірма ПБС виграла також тедери на ремонт доріг у напрямках: Долина–Хуст – від 44 км до 77 км – кошти не освоїли, Міжгір’я –Синевир – кошти не виділили і, навіть, не приступили. Крім того, чимало тендерів виграли, де замовник – Закарпатська ОДА.

Тендер виграли – роботи не зробили – про це неодноразово заявляє і голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль на своєму офіційному сайті. Заявляє: ПБС не дотримується взятих зобов’язань. Подібні повідомлення про те, що фірма, пов’язана з нардепом Шевченком не виконує зобов’язання, на сайті голови ОДА та на інших інтернет-порталах непоодинокі.

– ТОВ «ПБС» виграло тендери на ремонт шести доріг у чотирьох районах Закарпаття, Однак досі не приступило до робіт, – заявляє голова ОДА. – До нас постійно звертаються місцеві мешканці з претензіями щодо розбитих доріг, на які виділені кошти і вже проведені тендери, а ми не маємо жодних повноважень змусити підрядника почати роботи. Тому офіційно попереджую керівництво ТОВ «ПБС», що якщо компанія протягом тижня не почне ремонт, тендери будуть скасовані у відповідності до Господарського кодексу України.

Щодо ТОВ «ПБС», яке так і не відремонтувало ділянку Мукачево-Рогатин, попри виграний тендер. Ця фірма сама вернулася до суду з позовом розірвати договір зі Службою автодоріг краю. Про це ми ще згадаємо згодом. А зараз – про якість виконаних робіт. ТОВ «ПБС» починаючи з 2016 року жодного кілометра дороги не ввела в експлуатацію. Очільник облавтодору каже, неодноразово зверталися до ПБС з проханням завершити роботи у комплексі.

Торік ПБС приступило до ремонту Хустську об’їзну, адже це теж частина шляху «Мукачево – Рогатин». Роботи стартували 12-го квітня. Минув майже рік і наразі вже видно якість ремонтних робіт.

Дорожнє покриття вже почало кришитись, місцями дуже сильно, де-не-де помітні ями та тріщини, узбіччя не усюди впорядковані, подекуди _залишений підрядниками й непотрібний матеріал, не зроблені і з’їзди на суміжні дороги не усюди є.

Також є ділянки, де частково відсутні відбійники, десь їх взагалі нема. Крім того, у напрямку Міжгір’я наявні й старі, які мали б бути замінені, а от якщо їхати на Тячів, то при дорозі взагалі залишені пусті стовпчики. Раніше ж для безпеки тут були хоч натягнуті спеціальні канатні троси. Однак таки найнебезпечнішою ділянкою об’їзної є та, де дорога межує з річкою Ріка. Там нема великого клаптю відбійника, його ніби вирвано, і з шляху легко можна злетіти прямісінько в обривбудь-якому учаснику дорожнього руху.

Щодо кілець, які за проектом мали б бути теж облаштовані і їх мало налічуватись три. То нині є всього два. Кільце у напрямку Тячева взагалі відсутнє. Тому й тут значні не доопрацювання підрядної організації, а відтак не виконано нею усіх зобов’язань.

Ізське кільце до кінця не зробили, місцями пошкоджено на ньому і сам відбійник, острівки до ладу недоведені. І навіть там, де ніби готові, є якісь хиби. Таке враження, що робилося похапки, а це – безвідповідально.

У Хустській міській раді кажуть, що місто, не чекаючи звершення робіт підрядником, долучилося до облаштування кілець власним коштом. Щодо третього кільця, яке знаходиться за річковим мостом при самісінькому в’їзді в місто зі сторони Мукачева, то воно було збудоване з нуля. Втім й тут справу не доведено до кінця.

Міський голова Володимир Кащук додає, що новій ділянці з кільцевою розв’язкою ще планують певні роботи, аби зробити її більш досконалою для безпеки руху.

Робота іншого підрядника, Турецької фірми ОНУР. Дорога, сполученням «Нижні Ворота – Воловець – Міжгір’я» , яку почали відновлювати ще в вересні 2017 року, досі якісна та без жодної вибоїни. Ні сніг, ні ожеледиця покриття не зруйнували.

Капітальний ремонт автошляху сполученням «Нижні Ворота – Воловець – Міжгір’я» розпочали ще в 2017 році. Фірма-підрядник, що виграла тендер, а це турецька фірма ОНУР.

До кінця минулого року відновити покриття вдалось до с. Ізки. Варто дадати, ця автомобільна траса збігається з одним із найбільших туристичних маршрутів на Закарпатті, який веде до лижних підйомників на Міжгірщині та Синевирського озера. Раніше ця дорога була вкрита вибоїнами, зараз, кажуть водії, на шляху – жодної.

Автовласники кажуть, відновлена дорога, випробування пройшла, переконані, якби в усіх районах дороги ремонтували капітально, вже за рік автошляхи краю були б зразковими.

За умовами тендерів підрядники дають гарантію на якість виконаних робіт, починаючи з дати введення в експлуатацію дороги після ремонту. Залежно від умов договору – це 5-10 років. У разі виникнення ямковості – організації мають усунути недоліки за свій рахунок. За виконанням умов договорів слідкують не тільки замовник – облавтодор, а й правоохоронні органи.

Якість ремонту дороги Чоп – Добронь, підряд на ремонту якої виграло підприємство ШРБУ – 77 ще в листопаді відзначив і голова Укравтодору Славомір Новак під час візиту на Закарпаття . Ця дорога зиму перезимувала, страшні морози не стали для неї випробуванням. Так само витримала зиму, не зійшов сніг з асфальтом і ділянці Мукачево-Ужгород, яку виконувала ужгородська фірма технобудцентр .

Ще одна сторона медалі – робота асфальтних заводів, які виготовляють матеріали для масштабних ремонтних робіт.

У Рокосові асфальтний завод вже був, ще за радянських часів збудований. Тому, власне, громада і не покоїлась. Адже два заводи – подвійна небезпека. За словами голови села, це й стало причиною номер один, аби відмовити фірмі у будівництві ще одного. Друга причина – як вже сказав голова села, територія, де розмістили завод, не є власністю громади.

Однак новий об’єкт підрядники встановили і запустили, однак чи мали на це дозвільні документи?

Нам вдалося поспілкуватися і з колишніми працівниками заводу. Які розповіли про його роботу. Адже, коли тільки об’єкт запустили_ на роботу брали й рокосівчан, щоправда згодом у штаті відбулися скорочення і наразі місцевих на заводі майже не лишилося.

Михайло Попович каже, під час тендеру просили у ПБС показати документи на завод, але підрядник так і не надав. Завод фірми ПБС у Рокосові і досі працює. Чому він здійснює діяльність без дозволів – це питання вже до правоохоронних органів.

Для порівняння – асфальтний завод турецької фірми ОНУР, що працює на Закарпатті – чомусь може працювати в рамках чинного законодавства, з дотриманням усіх вимог та наявних дозволів

Повертаємось до ремонту горезвісної дороги Мукачево-Рогатин . Цього року ремонт дороги Мукачево –Рогатин за результатами торгів здійснюватимуть 2 фірми. На закиди про те, що роботи стартували без тендерних процедур 23 березня очільник облавтодору пояснює: це неправда.

На ділянці дороги Мукачево- Рогатин в межах села Кам`янське техніка працює кілька днів. Зараз спеціальна машина зрізає верхній шар асфальту Хоч підготовчі роботи до ремонту дороги і створює певні незручності для водіїв, ніхто не нарікає, автовласники кажуть, до таких тимчасових незручностей готові, лише би цю дорогу нарешті привели до ладу.

Понад 220 міьйонів гривень виділено у 2019 році на ремонт 30 км дороги Мукачево –Рогатин. З початку квітня після підписання угод у всіх напрямках розпочнуться роботи. Їх якість та масштаб – закарпатці оцінять згодом. Загалом на всі дороги краю – передбачена рекордна сума 620 мільйонів з Дорожнього фонду.

Наразі замовлений новий проект, оголошений новий тендер , всі процедури мали завершитсь у лютому 2019 р, однак через зацікавленість одного буковельського підприємства початок робіт – знову на межі зриву.
У відкритих джерелах є такі цифри: за період з квітня 2015 по квітень 2018 “ПБС” виграла більш як 150 тендерів на суму понад 5 мільярдів гривень.Використовуючи депутатський мандат, ще до впровадження системи “Прозорро”, Шевченко тиснув на тендерні комітети в Івано-Франківську й одержав доступ до комерційної таємниці. Чи варто звернутми увагу правоохоронцям – питання відкрите. Можливо, чим гірші дороги на Закарпатті – тим краще для фірми ПБС? Власники якої мають з цього неабиякий зиск? Стверджувати не беремося, це – справа контролюючих та правоохоронних органів.

А поки, не зважаючи на ці факти, місцеві активісти почали поширювати тезу, що за новим тендером ремонт автодороги проводитимуть дорожче, аніж це хотіла і могла зробити ПБС, яка, як це дивно не звучить – свого часу благала суд розірвати угоди – про що розповідали вище. Нагадаємо, фірма ПБС звернулася до суду iз проханням розірвати договір про виконання робіт на дорозі Мукачево-Рогатин, через збитковість, а як тільки Уряд виділив нашій області кошти на капітальне відновлення цього автошляху, активісти ПБС почали розповсюджувати інформацію, що вони могли зробити це набагато дешевше. У ЗМІ припускають, очевидно, за всіма дописами активістів стоїть образа власників ПБС, які свого часу відмовилися ремонтувати цю дорогу, а зараз вже порахували, що втрачена вигода варта вигаданих сенсацій та деструктиву у питанні розбудови транспортної інфраструктури області.

А гучні розстеження у ЗМІ, які намагаються виставити ПБС – ледь не ідеальними підрядниками сході на мильні бульбашки. Якість та методи роботи – відомі. Про роботу в борг – навіть не йдеться. Попри те, що ще у 2016-му пан Шевченко, ніби то готовий був іти на це, адже він – патріот. Чомусь турецька фірма робить роботи якісно, навіть попри те, що поки не отримала 120 мільйонів. Ну а для наших патріотів, очевидно, любов до рідної країни закінчується там, де і гроші.

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

three × 3 =