Телефонний спам. Як уберегтися?

Чимала кількість громадян щоденно отримує мільйони смс-повідомлень з рекламою, державними ініціативами та іншою інформацією. Такі повідомлення й дзвінки зазвичай виглядають випадковими та хаотичними, вони надходять з різних номерів і в різний час і як правило, називаються спамом. Спам – це небажані повідомлення в будь-якій формі , які надсилаються у великій кількості. Сучасні технології дозволяють компаніям за лічені хвилини надіслати тисячі повідомлень або здійснити масові дзвінки. Для цього використовують спеціальні платформи, які налаштовують час розсилки, текст повідомлень і навіть голосові сценарії. Часто абоненти одержують не живий дзвінок, а записаний або синтезований голос. В Україні немає нормативного акта, який би врегульовував масові дзвінки та розсилку смс. Є кілька документів, які регулюють роботу компаній у цій сфері: закони “Про електронні комунікації”, “Про рекламу” і “Про захист персональних даних”, рішення Нацкомісії, що здійснює регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку щодо порядку присвоєння номерів, маршрутизації, ліцензування операторів, а також рішення НБУ, яке посилило контроль над діяльністю колекторів. Юристи кажуть, вважається є так званий «білий» та «чорний» ринок інформації про громадян. У першому випадку інформація збирається у спосіб,коли людина особисто надає контакт, у другому ж – відбувається хакінг даних та отримання відомостей про громадян. Будь-яке розсилання повідомлень можуть здійснюватися тільки за згодою особи. Якщо її немає, тоді це можна вважати порушенням, пояснює фахівець. Однак таку згоду часто отримують під час заповнення анкет, оформлення замовлень або реєстрації на сайтах. Багато людей не читають умов і автоматично погоджуються, ставлячи позначку у відповідному полі. Якщо вам телефонують із пропозицією товарів чи послуг, відразу уточніть назву компанії, джерело отримання вашого номера та чітко заявіть про небажання отримувати подальші дзвінки, інформують спеціалісти. У разі якщо компанія надає послуги із розповсюдження повідомлень легально, тоді громадянин може звертатися зі скаргою до Національної комісії та Держпродспожив служби, які регулюють це питання. Важливо те, що компанії мають право дзвонити клієнтам необмежену кількість разів – це не суперечить закону. Щоб уберегтися від спам-дзвінків, можна використовувати функції фільтрації, блокування номерів або звертатися до мобільного оператора якщо спам є надокучливим.

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

two × 2 =