Ситуація з пальним. Наявність та ціна

Ситуація з пальним в Україна останнім часом досить не стаблільна. Через те, що левова частка бензину надходила до України з Білорусії та Росії, а зараз ці поставки припиилися і виник дефіцит. Проте найближчим часом пального в Україні має бути вдосталь, адже налагодили доставку з Європейських країн. Черги на заправках на 2-3 години, талони на пальне, обмеження від 10 до 20 літрів, цінники у 50-70 грн за літр палива – це далеко не повний перелік проблем, із якими нині стикаються власники авто в Україні. Виник дефіцит палива у державі через те, що раніше його доставляли з Росії та Білорусії. Зараз у зв’язку з війною поставки з країни-агресорки припинили. Натомість бензин та дизель почали завозити з Європи. У зв’язку з цим цінники стрімко пішли вгору. Аби врегулювати це питання Кабінет міністрів України призупинив державне регулювання цін на пальне. З власниками АЗС домовилися врегулювати ціну та визначити максимальну вартість палива на ринку. Про це заявила перший віцепрем’єр-міністр – міністр економіки Юлія Свириденко. За її словами у Кабміні очікують, що максимальні ціни на дизпаливо не перевищать 58 гривень за літр, а на бензин – 52 гривні. Чиновниця уточнила, що у разі порушення домовленостей та виявлення зловживань на ринку проти операторів застосують санкції. Це є єдиним правильним рішенням, адже ринок сам все врегулює. На ситуацію з паливно-мастильними матеріалами реагують і народні обранці. Зокрема на своїй сторінці у Фейсбуці народний депутат України – Василь Петьовка пише наступне: «До війни Україна фактично споживала 1 мільйон тонн бензину, дизелю та скрапленого газу кожного місяця. Нафтопереробна інфраструктура ЄС не була готова до таких обсягів. У свою чергу державне регулювання цін в Україні призвело до того, що деякі мережі вимушені були закуповувати пальне за ціною вищою, ніж дозволено продавати. Це спричинило спекуляції з так званим преміум-пальним та ускладнило життя учасникам ринку та українцям. Так, середня вартість літра дизелю в Польщі становить 7 злотих, тобто в районі 50-52 грн на різних АЗС . Це – реальна ринкова ціна роздрібного продажу європейського дизелю. Саме тому сьогодні уряд відмовився від опції держрегулювання ціни. Крок вимушений та необхідний. Треба бути готовим, що попереду нас очікує зростання цін на паливно-мастильні матеріали. Це знизить попит на пальне, проте – сприятиме насиченню ним ринку. Однак завдяки цьому найближчим часом країни ЄС адаптуються під потребу вироблення необхідних обсягів, які можна буде продати Україні за ринковою ціною. А перспектива вирішення питань з оперативним пропуском бензовозів на сусідніх митницях та модернізація залізничної логістики дозволить збільшити партії постачання. Все це створить умови для того, щоб ринок сам збалансувався у питанні ціни та наявності бензину та дизеля відповідно до попиту та економічних реалій у світ.» Наразі в Україні є пальне. Проте є й ті, що намагаються нажитися з цієї ситуації. Деякі недобросовісні особи продають паливо на сайтах. Реалізовуючи його у рази дорожче. До прикладу, завітавши до популярного сайту купівлі-продажу ОЛХ бензин та дизельне паливо можна придбати всього в кілька кліків. Проте ціна помітно відрізняється від тієї, що пропонують АЗС. В середньому різниця при купівлі становить від 10 гривень і вище. За це продавці зазначають, що вам не доведеться стояти у кількагодинній черзі та купувати пальне в обмеженій кількості. За так звану «економію часу» за бензин на чорному ринку вам доведеться «трохи переплатити». Проте якщо на одному літрі ця ціна не буде колосально відчутна, то на 10 – це понад 100 гривень різниці. В той час як влада намагається різними способами вирішити проблеми українців, знаходяться люди, які спекулюють на цьому питанні і розглядають це як спосіб наживи. Пальне до України завозитимуть з Польщі, Угорщини, Словаччини та інших Європейських країн. Тому зовсім скоро український ринок з паливно-мастильних матеріалами поповниться в достатній кількості . При цьому цінники не будуть шокувати українців, то їм немає за, що турбуватися.

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

seven + six =