Попри протести водіїв, на Закарпатті вже розмитнили сотню “євроблях”

Цього тижня по всій країні відбулися акції протесту так званих «пересічників». Водіїв автомобілів на іноземній реєстрації збурив закон про розмитнення, за яким ти або легалізуєш машину, або залишаєш по той бік кордону. На Закарпатті в облозі кермувальників були чотири КПП. З ними зустрічалися митники та нардепи.

Поки одні водії протестують, інші змушені чекати в чергах. Власники автомобілів на «євробляхах», як і обіцяли, перекрили КПП «Тиса». Тут їх забралося більше сотні. Дехто протестує через відсутність пільг. А хтось ще не визначився, чого він вимагає.

Основними претензіями так звані «пересічники» називають закон, який вже набрав чинності 25-го листопада. За ним автомобіль доведеться таки розмитнювати або залишати його по той бік кордону. Водії скаржаться: розмитнювати дорого. А сам закон називають здирництвом. Тепер водії «євроблях» вимагають повернути транзит, щоб і далі кожні 5 днів можна було здійснювати «пересічку».

Протестувальники пропускають тільки рейсові автобуси. Через протест – черги. Одні автомобілісти, котрі змушені чекати, підтримують такі дії, інші ж називають безнадійними. На місці події присутні також патрульні поліцейські. Кажуть: в разі порушень будуть діяти згідно з законом.

Цього дня водії на єврономерах взяли в облогу пункти пропуску «Малий Березний», «Ужгород» та «Лужанка». У понеділок по обіді з протестувальниками зустрілися представники Закарпатської митниці. Кажуть, зокрема говорили про повернення на Україну тих власників «євроблях», які виїхали на пересічку 25 листопада, та повернутися на власних авто не змогли.

Розказали закарпатцям і власне схему розмитнення «євроблях» згідно з новим законом. Зокрема, розшифрували формулу акцизного податку, яка складається з базової ставки, що залежить від типу двигуна, коефіцієнт, який відповідає об’єму двигуна, та кількість років машини. За передачу нерозмитненого авто у володіння громадянину, який його не ввозив, і за використання його у підприємницькій діяльності передбачені штрафи. Штрафуватимуть і за розкомплектування автівок – за це чекає санкція у 170 тисяч гривень, а поліція має повноваження зупиняти авто на іноземній реєстрації для перевірки. 180 днів будуть тільки попереджати. Згодом тих, хто не розмитнився – каратимуть фінансово.

Загалом протести тривали кілька днів. На третій день голова ОДА Геннадій Москаль запросив за стіл переговорів протестувальників та народних депутатів. З 11-ти запрошених нардепів від Закарпаття прийшли троє: Валерій Лунченко, Василь Петьовка та Роберт Горват. Спочатку активісти криками намагались висловити свою позицію. Згодом розмова вийшла з меж адекватності, врешті активісти почали говорити про всі проблеми в державі. Намагалися ставити ультиматуми.

Депутати кажуть: хоч конструктиву з активістами не дійшли, питання намагатимуться вирішити.
Через блокувальників кордону терпець увірвався і подорожувальникам. Вони звернулися до поліції із заявою, за якою правоохоронці відкрили кримінальне провадження.

Станом на вечір п’ятниці, 30 листопада, всі пункти пропуску працювали у штатному режимі. Варто зауважити, що упродовж першого тижня на Закарпатті вже розмитнили близько сотні автівок на іноземній реєстрації. Хто не встиг, має поквапитися. Адже перші 60 днів від дня ухвали закону діє понижений коефіцієнт 0,5, тобто ставка акцизного податку складає 500 євро. Тим часом у ДФС заявили: за час дії закону розмитнили вже близько сотні автомобілів.

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

2 × three =