Чи має траса “Мукачево-Рогатин” шанси на ремонт найближчим часом?

Івано-Франківський окружний адміністративний суд заборонив ремонт найгіршої на Закарпатті дороги «Мукачево – Рогатин» Н-09 у межах Закарпатської області. Таке рішення прийнято за позовом ТзОВ «ПБС». Місцеві ж, обурені таким рішенням, влаштували акцію протесту, а юристи надали правову оцінку ситуації.

На ділянці дороги Мукачево- Рогатин в межах села Кам’янське спеціальна машина зрізає верхній шар асфальту. Водії ж не натішаться, кажуть, не можуть повірити, що нарешті цей шлях відремонтують. Хоч ремонт дороги і створює певні незручності для водіїв, ніхто не нарікає, автовласники кажуть, до таких тимчасових незручностей готові, лише би цю дорогу нарештіпривели до ладу.

Люди кажуть, дороги – це обличчя краю, тож вони повинні бути якісні, щоб і і туристам були приємно сюди приїжджати, і щоб місцевим автовласникам щодня не доводилось ремонтувати свої автівки.

23 березня у с. Сільце Іршавського району в рамках попередньо укладених договорів, розпочалися роботи з експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування, які передували майбутньому капремонту автошляху. До 25 березня тендер таки був проведений. Однак, тішитися водіям довелось не довго. Хоч капремонт автошляху от-от повинен був розпочатися, однак ситуація різко змінилася у зв’язку з позовом Івано-Франкіської фірми “ПБС”, для якої участь в тендері завершилася на етапі кваліфікації. Через це Буковельська фірма, яка раніше відмовилася проводити капремонт траси Н-09, звернулася до Окружного Адміністративного суду м. Івано-Франківськ з проханням визнати дії Служби Автодоріг в Закарпатській області протиправними та, рамках забезпечення позову, заборотини підписувати договір із переможцем тендеру на поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-09 «. Вже за кілька днів після такого рішення суду місцеві вийшли на акцію протесту.

Люди кажуть, не могли дочекатись, коли цю дорогу нарешті почнуть відновлювати, а зараз ремонт знов відкладається.

Нагадаємо, реальний шанс бути відремонтованою у автомобільної дороги Н-09 в межах Закарпаття з’явився у 2016 році . Тендер на проведення ремонтних робіт тоді виграла «буковельська» фірма «ПБС», яке пов’язують з нардепом, членом бюджетного комітету Верховної ради – Олександром Шевченком.
ТОВ «ПБС» так і не відремонтувало ділянку Мукачево-Рогатин, попри виграний тендер. Ця фірма сама вернулася до суду з позовом розірвати договір зі Службою автодоріг краю.

Минув майже рік, і вже видно якість ремонтних робіт. Дорожнє покриття вже почало кришитись, місцями дуже сильно, де-не-де помітні ями та тріщини, узбіччя не усюди впорядковані, подекуди залишений підрядниками й непотрібний матеріал, та і з’їздів на суміжні дороги не усюди є. Щодо кілець, які за проектом мали б бути теж облаштовані і їх мало бути три. Наразі є всього два – кільце, у напрямку Тячева взагалі відсутнє. Ізське кільце до кінця не зробили, місцями пошкоджено на ньому і сам відбійник, острівки до ладу недоведені. І навіть там, де ніби готові, є якісь хиби. Люди кажуть, таке враження, що робилося похапки, а це – безвідповідально.

Як повідомила прес-служба Закарпатської ОДА, загалом, на ремонт автошляху державного значення Н-09 «Мукачево – Рогатин» в Закарпатську область вже надійшло 242 мільйонів гривень. Юристи ж надали правову оцінку ситуації довкола ремонту скандальної дороги “Мукачево – Рогатин”.

Позовна заява подана стосовно автодороги Н-09 Мукачево – Рогатин на ділянках з 2-го по 154-й кілометр, а забезпечено позов щодо ділянки цієї ж дороги, але за іншим пікетажем, а саме: з 22-го по 32-й та з 3-го по 21-й кілометри. Судом не враховано, що оскарження тендерних процедур здійснюється виключно – Антимонопольним комітетом України, як це визначено Законом України «Про публічні закупівлі», більше того, ТОВ «ПБС» брало участь у вказаних тендерних процедурах на ділянках з 22-го по 32-й та 3-го по 21-й кілометри, але їх пропизиції були відхилені замовником. ТОВариством «ПБС» було оскаржено дані відмови до антимонопольного комітету, при чому аргументація була ідентична тій, що і відображена в Ухвалі, але антимонопольний комітет відмовив в задоволені скарг, в той час як ТОВ «ПБС» не зверталося до суду зі скасуванням рішення АМК, як це передбачено Законом, тим самим визнало законність рішення АМК, та тендерних процедур загалом. Згідно Ухвали суд фактично задовольнив позовні вимоги ТОВ «ПБС» без розгляду справи, належних доказів доцільності задоволення заяви про забезпечення позову по тій Ухвалі, що викладена в мережі інтернет не прослідковується.

Можна припустити, що у разі не укладення тендерних договорів зі сторони служби автомобільних- доріг по процедурах, які перебувають на стадії завершення та описані в Ухвалі, іншими учасниками тендерів будуть ініційовані судові спори з вимогою укласти договори, та можливо і інші провадження у зв’язку із порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та розпоряджень уряду щодо здійснення ремонтних робіт. Простими словами, ТзОВ “ПБС”, в обхід визначеної процедури щодо оскарження тендеру через антимонопольний комітет України подало позов зовсім щодо іншої частини дороги Н-09, а Івано-Франківський окружний Адміністративний суд, в рамках забезпечення безпідставного позову, своєю ухвалою заборонив нашій області проводити ремонт зовсім на інших ділянках автотраси! Але через безпідставну судову тяганину з боку згаданої фірми ремонт дороги відклався на невизначений період.

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

20 − ten =