Міжнародний досвід боротьби зі снігом: чому має повчитися Україна

В Україну прийшла справжня зима, а разом з нею – сильні снігопади, які перетворюють вулиці та траси на крижане пекло. І для водіїв, і для пішоходів, і для комунальних служб засніжені дороги стають серйозною проблемою, а іноді й причинами смертельних випадків. Ми вирішили показати, як борються з сніговим колапсом в різних країн світу та на що варто звернути увагу українським комунальникам і чиновникам.

У Норвегії за очистку вулиць від снігу повністю відповідає муніципальна влада. Пріоритет надають очищенню проїжджої частини. Більш того, в регламенті міста Осло підкреслюється, що рух автомашин не повинен зупинятися через сніг, що випав. Для цього у північної країни є 2600 снігоприбиральних машин. Крім того, використовуються ще грейдери, трактори та розкидачі «гарячого гравію» (замість піску). До речі, Норвегія – велосипедна країна, тож там існують спеціальні комунальні підрозділи, які чистять велосипедні доріжки.

Крім того, до боротьби зі снігом на міських вулицях інколи залучають волонтерів з заохоченням на розсуд влади. Часто плата за прибирання снігу – це гарячий обід і вечеря в пересувній їдальні.

У Німеччині на все є свої правила. За міські дороги відповідають зимові муніципальні служби. Додатково можуть залучати також приватні фірми. Коли очікується снігопад, ці служби переходять на посилений режим роботи. Чергові бригади, оснащені необхідною технікою, за потреби можуть працювати цілодобово: у дві або три зміни. До речі, оплата праці в нічний час, вихідні та святкові дні, наприклад, Різдво та Новий Рік, удвічі, а то й утричі вища, ніж у звичайний робочий день.

До боротьби зі снігом і ожеледицею в зимовий період співробітників починають готувати ще влітку. Для цього проводяться спеціальні курси та тренування, на яких їх не тільки вчать керувати снігоприбиральною технікою, а й що робити в екстрених ситуаціях. Крім того, водії снігоочисних машин мають добре орієнтуватися в місті, щоб максимально швидко добиратися до «слизьких» точок.

У США та Канаді, в залежності від регіону, снігопади завдають чимало клопоту. Однак в містах діє так зване “правило трьох годин” – основні траси мають бути очищені від снігу за три години після масштабного снігопаду. Американські та канадські водії чудово знають про це правило, тож у цей час після снігопаду вони не виїжджають, щоб не заважати працювати техніці.

У більшості випадків державні та муніципальні комунальні служби прибирають лише головні вулиці великих міст, а також швидкісні автотраси. Очищенням же дрібних доріг за контрактом із владою займаються приватні компанії на невеликих вантажівках, позашляховиках. Прибирати сніг із доріг допомагають також волонтери з числа місцевих жителів на власних автомобілях. Снігоочисною технікою їх забезпечують у муніципалітетах.

Надія на те, що хоча б цього року зимою буде все по-іншому, по-європейськи, знову не виправдалася, адже українські комунальники не були готові до снігопадів. А тим часом через місяць-два нас чекає черговий природний форс-мажор: весняні паводки. До яких теж ніколи не готові. Можемо зробити тільки один висновок, українським та закарпатським комунальникам і дорожникам є чому повчитися у закордонних колег.

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

14 − 4 =