На Рахівщині планують відкрити новий пункт пропуску на кордоні з Румунією

На кордоні з Румунією пунктів пропуску може побільшати. Про це йшла мова у тячівському Солотвині на нещодавній зустрічі експертного рівня за участі центральних та місцевих органів виконавчої влади країн-сусідок.

Туди прибув з візитом і заступник Міністра інфраструктури України з питань євро інтеграції Віктор Довгань. Зокрема, обговорювали відкриття нового КПП «Біла Церква (Україна) – Сігету Мармацієй (Румунія)» на суміжній території і все, що цьому передує.

Протяжність державного кордону з Румунією в Закарпатській області найбільша – 204 км. Здійснити оформлення вантажів, транспортних засобів, громадян є можливість у 3 пунктах пропуску із цією суміжною стороною. Ще три наразі не функціонують. Контрольно-пропускних пунктів на кордоні з румунами може побільшати. Новий, «Біла Церква (Україна) – Сігету Мармацієй (Румунія)», стане сьомим за загальною кількістю і четвертим діючим, якщо відповідний проект таки реалізують. Адже мова про нього йде з десяток років.

На Міжнародній експертній зустрічі, що відбулася в Солотвині, йшлося про відкриття на українсько-румунському кордоні нового пункту пропуску. Говорили про передумови створення та ініціативи щодо відкриття КПП, переговорний процес щодо проекту Угоди, загальна концепція та презентація проекту будівництва спільного об’єкту та конкретні кроки до втілення його в життя, у тому числі і про оцінку впливу на навколишнє середовище та результати гідрологічних вишукувань тощо. Ініціатори зустрічі: Міністерство інфраструктури України та Міністерство закордонних справ.

Україна будує під’їзну дорогу та безпосередньо КПП у себе на території. Все решта за румунами. Департамент інфраструктури ОДА забезпечує по програмі розбудови прикордонної інфраструктури фінансування розробки проекту. А розробляє проект обміну нотами між Україною і Румунією для відкриття нового міжнародного пункту пропуску управління транскордонного співробітництва.

Тобто на території України має здійснюватися свій контроль, а на території Румунії – свій. Якраз таку проектну пропозицію у свою чергу Румунія й подавала першочергово. Наразі українська сторона врешті її прийняла.

Щодо терміну здачі об’єкту в експлуатацію, то з моменту старту робіт за рік мають впоратись. Принаймні так обіцяють зацікавлені сторони. Однак про це і які саме витрати понесе Україна, ще говорити зарано.

Мету зустрічі: виробити узгоджену сторонами позицію щодо об’єкту на лінії кордону, та опрацювати проектну пропозицію будівництва мосту через Тису, який є невід’ємною складовою у реалізації задуманого – досягнуто, що відрадно. Прокоментував проект і заступник Міністра інфраструктури України з питань євро інтеграції Віктор Довгань, який теж прибув на зустріч. Він каже, що Україна тільки у виграші від реалізації даного проекту.

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

twenty + 13 =