В Україні запровадили нові правила маркування продуктів

Нові правила маркування продуктів запровадили в Україні. 6 серпня 2019 року набрав чинності закон України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», в якому затверджені норми європейського зразка.

Європейська система інформування споживачів передбачає більш жорсткі вимоги до маркування харчів: точна і достовірна інформація про склад продукту, написаний розбірливим і нормальним для сприйняття шрифтом тощо. Аби люди знали, що їдять та чи не шкодить це їх здоров’ю

Чи усвідомлюють люди, що їдять, читають покупці інформацію на етикетках, перед тим як споживати харчі, та на що саме звертають увагу? Продавці кажуть, більшість покупців – а це в основному жінки – звертають увагу на строк придатності, менше – на склад продуктів.

Якщо бажання чи небажання ознайомитися з інформацію про продукт перед споживанням залежить виключно від людини, то зміст, точність, достовірність та доступність даних на етикетці – це відповідальність виробника.

Більш жорсткі вимоги до маркування харчових продуктів, які грунтуються на європейському досвіді, запровадили і в Україні. 6 серпня набув чинності закон України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Європейська система інформування передбачає максимальний захист здоров’я споживачів, а економічні чинники – другорядні. Фактично це вихід на новий рівень культури між операторами ринку і споживачами.

Перелік того, про що має виробник повідомити про товар – тепер практично однаковий у всьому світі. Це насамперед склад, включаючи відсотковий вміст кожного інгредієнту, у порядку спадання від найбільшого за часткою компоненту до найменшого, маса, об’єм, наявність алергенів, склад ГМО, енергетична цінність, термін придатності, умови зберігання та інструкція до використання тощо.

Фізичний стан продукту повинен відповідати його назві. До прикладу, якщо ковбаса сирокопчена – то вона має й відповідні фізичні властивості! Обов’язково, щоб інформація була точною, достовірною та зрозумілою для споживача, розміщувалася на видному місці, розбірливим шрифтом не менше 1,2 мм (для довідики: до цього допускалося до 0.8 мм)! Написана державною мовою або містила переклад. Тобто людина має знати, що споживає і робити свідомий вибір.

Державний контроль за дотриманням вимог щодо маркування продуктів здійснюють працівник Держпродспоживслужбина підставі закону 2042 «Про державний контроль харчових продуктів», який вступив у дію 4 квітня 2018 року. Перевірки будуть проводитися як планово, так і за зверненням споживачів. Тобто покупці теж мають повідомляти про порушення, а відповідні служби – реагувати.

Варто додати, законодавці передбачили поетапне введення в дію положень закону «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». На повну він запрацює з серпня 2020 року. Далі – черга за бізнесом! І, звичайно, за споживачами. Адже маємо право точно знати, що їмо, аби дбати чи не дбати про власне здоров’я.

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

nine − five =