Енергетика для бізнесу: практичний воркшоп

Нові технології, реальні кейси та поради, як не просто вижити, а виграти в умовах енергетичних змін – практичний воркшоп для бізнесу організували в Ужгороді. Говорили про наболіле. Активний споживач – так називають підприємства, які не лише споживають, а й генерують власну енергію. Сонячні панелі, системи зберігання – і бізнес уже не залежить від коливань на ринку. Це енергетична незалежність, можливість продавати надлишок електрики та реальна економія. Ще один інструмент – автоматизована система обліку електроненергії (скорочено АСКОЕ) – дозволяє точніше розраховувати споживання та обирати вигідні години. Для деяких закарпатських підприємств це вже економія понад 30%. АСКОЕ – облік, який має на меті економію електроенергії. З 1 липня встановлення обладнання обов’язкове для бізнесу. Як все працює – як то кажуть, з перших вуст фахівців. На Закарпатті з майже 40 тисяч юридичних осіб – споживачів послуг – 1100 підприємств, які підпадають під цю постанову про обов’язкове встановлення АСКОЕ. Усі повідомлені про це, запеняють енергетики. Приблизно половину вже встановили обладнання. Іван Плиска каже, саму процедуру оформлення і встановлення обладнання спростили. Це повинно стимулювати споживача самому слідкувати за балансом електроенергії, резюмує експерт. Варто додати, систему можна й не встановлювати. На заході також йшлося про важливість формування екологічного іміджу. «Зелена марка» – підтвердження того, що продукція виготовлена на 100% з відновлюваних джерел. Для українсців – це плюс у репутації, вихід на нові ринки і доступ до «зеленого» фінансування. Для європейських партнерів це – маркер надійності. Також експерти застерігають: хаотичне встановлення сонячних станцій – загроза для енергосистеми. Пропонують і рішення – впровадження систем зберігання енергії. На ринку вже запускають першу чергу таких установок – на 50 мегават-годин. Формула проста: графік + генерація = економія. Підняли й питання «зеленого» тарифу. Зміна графіка споживання – ще одна стратегія енергонезалежності. Завдяки ціні «на добу наперед» закарпатські споживачі вже заощаджують, аналізуючи ціни наперед і плануючи діяльність – це дає ефект тут і зараз. Окрема увага – тарифам. А літо вже готує виклики. Масштабні ремонти на АЕС, спекотні дні, зростання споживання. Постачальники закликають до відповідальності – і пропонують рішення: від імпорту до скорочення споживання в пікові години. Бізнес може впливати на свою енергонезалежність, платити менше – і водночас підтримувати «зелені» ініціативи. Енергетичний перехід – це не про майбутнє. Це вже сьогодення.

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

14 − 12 =