З 9234 км доріг Закарпаття понад 920 кілометрів автошляхів державного значення, майже 2 з половиною тисячі км місцевого значення та майже 5 тисяч 900 км – комунальних доріг та більше тисячі 300 мостів і 12 перевалів. 64% дорожнього полотна – вздовж річок, більше половини – у гірських територіях. Катастрофічний стан доріг краю обговорили на розширеній нараді у Закарпатській ОДА.
90% від потреби – такі масштаби недофінансування дорожньої галузі краю . Проте чимало й інших причин такого стану закарпатських доріг. Зокрема, недостатній ваговий контроль за великогабаритним транспортом, який перевищуючи норми руйнує дорожнє покриття, відсутність водовідведення тощо.
Підрядники,які з 2018 року працюють у краї, використовують потужну та сучасну техніку. Всі підприємства дають гарантію на якість виконаних робіт, проте у випадку, коли є акт прийому –пердачі виконаних робіт. А на Закарпатті за цей час жодного кілометра дорожнього полотна не введено у експлуатацію. Тому відповідати наразі нема за що.
Усі підрядні підприємства зареєстровані за межами Закарпаття і сплачують податки не у казну краю. Це питання теж актуальне для бюджету області. Укравтодор пропонує створити державні підприємства Службиавтомобільнтх доріг місцевого значення у кожній області, які б були балансоутримувачами. Таким шляхом уже пішли Вінницька, Одеська, Луганська, Сумська та інші області.
Підсумок підбив голова Закарпатської ОДА: потрібна програма розвитку мережі регіону на 5 років, партнерство з центральними органами влади, підключення до національної дорожньої мережі, проектування, фінансування, з урахуванням перспектив міжнародних транспортних коридорів. Проект-доручення вже сформовано. Конструктивні пропозиції від усіх причетних до дорожньої галузі краю – саме на часі.