Без лісу до занепаду

Напередодні в селищі Усть-Чорна люди зібрались на мирну акцію протесту – перекрили дорогу лісовозам. Причина – неможливість купити деревину місцевими підприємцями та роботодавцями. Жителі вимагають негайного вирішення проблеми, адже ліс для цієї місцевості – основне джерело надходжень до бюджету. Усть-Чорнянська селищна ТГ – одна з найвисокогірніших на Закарпатті. Основною діяльністю і джерелом заробітку тамтешнього насалення є робота з лісом, відтак і лісозаготівельні і деревообробні підприємства є основними наповнювачами місцевого бюджету. Однак віднедавна громаду сколихнула проблема: з 2021-го підприємці і роботодавці не мають змоги офіційно купити навіть 1м кубічного лісосировини. Відтак напередодні обурені і стурбовані ситуацією мешканці вийшли на мітинг – перекрили дорогу лісовозам.Хоча, додає пан Володимир, раніше обіцяли, що лише 25 % заготівлі необробленої деревини будуть продаватися через електронну систему Prozorro. Решта обсягів могли продаватись за прямими угодами чи спеціальними тендерами. З Нового року 100% лісопродукції мають продавати через електронні торги.Ініціаторами проведення мирної акції виступила ГО «Асоціація лісозаготівельників та деревообробників Усть-Чорнянського куща». На засіданні координаційної ради, яке відбулася у понеділок, було сформовано звернення до влади на місцях та очільників області. Громада із головою РДА та директорами лісомисливських господарств, що розташовані на території ТГ, продовжили бесіду у стінах залу Усть-Чорнянської селищної ради. Голова новоствореної Усть-Чорнянської ТГ розповідає, реформа децентралізації мала б передбачати розвиток і процвітання громад, а виходить все з точністю до навпаки: зобов’язань і відповідальності впало на плечі значнобільше, а грошей нема: місцевий бюджет нема кому поповнювати, є загроза заборгованості по заробітніх платах. Зустріч з керівництвом ОДА так і звершилася, має відбутися у понеділок, 15 лютого. До слова, на території Усть-Чорнянської ТГ розташовані ДП Брустурянське, Мокрянське ЛМГ і частина Тячівського ЛГ, які мільйонами поповнюють державну казну, однак логістичні зв’язки з компаніями тут налаштувати неможливо: чомусь фінансування на відновлення суцільного бездоріжжя немає, через що зривається чимало контрактів.

Вас може зацікавити

ЗАЛИШИТИ СВІЙ КОМЕНТАР

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

two × five =